Εχει μπάρμπα στην Κορώνη  
  Η πασίγνωστη φράση «Εχει μπάρμπα στην Κορώνη», που έως και σήμερα χρησιμοποιείται συχνά-πυκνά έχει τις ρίζες στην ιστορία.  
  «Α, αυτός; Εχει μπάρμπα στην Κορώνη», δηλώνοντας έτσι ότι κάποιος έχει προνόμια και περίεργη προτεραιότητα ως προς κάποιες δημόσιες Θέσεις ή παροχές κ.λπ., ότι έχει δηλαδή κάποιο «μέσο» ή "Για να διορισθείς πρέπει να έχεις μπάρμπα στην Κορώνη".  
  Οι εκδοχές για το πώς βγήκε το γνωμικό είναι σήμερα πολλές.  
 
  1. Μία από αυτές αναφέρει ότι ο Τούρκος διοικητής δεν δεχόταν να μιλήσει σε κανέναν Ρωμιό αν δεν ήταν γνωστός κάποιου Κορωναίου εμπίστού του. Ετσι, για Θέματα οικονομικά ή φορολογίας, όποιος Ελληνας παρουσιαζόταν μπροστά στον Τούρκο διοικητή συστηνόταν ως συγγενής γνωστών Κορωναίων.
  2. Επίσης, μία παραπλήσια εκδοχή αναφέρει ότι ένας από τους πασάδες της Τριπολιτσάς ήταν ανιψιός του μπέη της Κορώνης. Ετσι, διάφορες υποθέσεις Κορωναίων πον έφθαναν στον πασά τακτοποιούνταν αμέσως όταν πήγαιναν συστατικά γράμματα από τον ανιψιό του.
  3. Επίσης, λέγεται ότι ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης είχε βοηθήσει κάποτε τον μπέη της Κορώνης εναντίον μπερμπερίνων πειρατών.'Ετσι, όταν ο τελευταίος έγινε Μέγας Βεζίρης της Κωνσταντινούπολης ανακήρυξε τον Πετρόμπεη ως «Πρώτο του Μοριά». Από τότε λεγόταν ότι ο Πετρόμπεης έγινε "πρώτος" από τον μπάρμπα της Κορώνης.
  4. Τέλος, λέγεται ότι όταν ήταν πρωθυπουργός ο Κουμουνδούρος με υπουργό τον Κορωναίο γέροντα Δαρειώτη έγιναν πολλοί περίεργοι διορισμοί. Ο τελευταίος σε διάφορες διοικητικές Θέσεις διόριζε συντοπίτες του, με κάθε άλλο παρά αξιοκρατικό τρόπο.
 
  ΠΗΓΗ: [Κουμαρ 171] ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΜΑΡΤΖΗΣ ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΘΡΥΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – ΑΡΧΕΤΥΠΟ 2008  
 

Σχόλια δικά μου για τις εκδοχές:
Ειναι φανερό οτι η παροιμία δεν είναι Κορωναίκη. Δημιουργήθηκε απο κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.

  1. Δυστυχώς ο Κουμαρτζής δεν αναφέρει ποιά περιεφέρεια διοικούσε ο "Τουρκος Διοικητής". Ισως να ήταν ο "Μορα-Βαλεσή", ο στρατιωτικός Διοικητής της Πελοπονήσου, που πιθανόν να ηταν πριν διοικητης της Κορώνης οπου και ειχε δημιουργήσει τις διασυνδέσεις του. Δεκτη η εκδοχή.
  2. Ιεραρχικά ο τίτλος και η θέση του Πασά της Τρίπολης (του ανεψιού) είναι σαφώς ισχυρότερη απο την θεση του Μπέη της Κορώνης (μπάρμπα). . Αυτή η προαγωγή νεωτέρου φαίνεται λίγο ύποπτη. Δεκτή μετ' επιφυλάξεως.
  3. Ο μέγας Βεζύρης βοήθησε τον Πετρόμπεη γιατι τον ήξερε ή γιατί δωροδοκήθηκε. Δεν ηταν ομως ανηψιος του. Ενα μεμονωμενο περιστατικό δεν δημιουργεί παροιμίες. Απαράδεκτη.
  4. Ο Δαρειώτης διοριζε εγκρίσει και συναινέσει του επίσης Μεσηνίου Κουμουδούρου, επαρκουντως μακρόβιου πολιτικού, που η δράση του επι χρονια δικαιολογεί την δημιουργία παροιμιών πανελλήνιας εμβέλειας. Δεκτή.